Tujuh tempat terbaik untuk tinggal di Singapura

Singapura adalah sebuah negara kecil, di mana kawasan kejiranan berdarah dengan mudah. Walaupun anda akan melawat rakan di seberang negara - ia hanya akan mengambil masa kira-kira 45 minit untuk sampai ke sana. Pakej USS Singapore

Dengan pengangkutan awam yang kuat menghubungkan mereka bersama-sama, sukar untuk pergi salah apabila memilih rumah.

Masih setiap kawasan mempunyai keperibadian dan wataknya sendiri, yang penting untuk difikirkan ketika anda menganggap tempat terbaik untuk hidup.

Berikut adalah beberapa tempat teratas untuk ekspatriat hidup, dipilih untuk keperibadian, kemudahan, lokasi dan anggaran.

Tiong Bahru
Tiong Bahru adalah kawasan perumahan warisan yang kaya dengan daya tarikan retro. Perancangan bandar merancang jalan-jalan dalam bentuk kasut kuda yang saling melekat, yang meliputi pusat komuniti. Terletak hanya kira-kira 15 minit di luar pusat bandar, Tiong Bahru adalah melarikan diri yang baik dari pencakar langit di pusat bandar dan mempunyai rasa yang lebih tenang.

Pangsapuri anda mungkin berjalan kaki, tetapi jika anda boleh mengendalikan tangga, anda akan menikmati ruang yang indah. Pangsapuri pasca perang, apabila dipelihara dengan baik - atau diubahsuai - membanggakan butiran vintaj elegan seperti beranda yang tertutup dan gerbang tingkap yang rumit.

Dalam tempoh 10 tahun yang lalu, Tiong Bahru telah menyaksikan kebangkitan semula kedai-kedai berskala muda dan restoran kafe pinggul yang memanggilnya "Brooklyn Singapura." Ini adalah lokasi yang sempurna untuk Ahad yang malas bersiar-siar dalam haba khatulistiwa dengan secawan 40 Hands kopi di tangan.

Atau, jalankan ke pasar Tiong Bahru, salah satu daripada beberapa pasar basah yang tinggal di bandar untuk mengambil beberapa daging segar dan sayuran untuk makan malam anda.

Holland Village
Holland Village adalah salah satu kawasan yang paling popular untuk pengunjung kerana lokasi pusat - berdekatan dengan kawasan pusat bandar dan Orchard, serta ruang terbuka Singapore Botanic Gardens dan MacRitchie Reservoir. Walaupun terdapat banyak keluarga, Holland Village masih mempunyai rasa yang sangat eklektik dengan pelbagai bar, kedai restoran tempatan dan Barat.

Dempsey Hill, sebuah kawasan seni dan tempat makan, berada dalam jarak berjalan kaki dan Biopolis, Fusionopolis, dan Mediopolis - beberapa kompleks pejabat kapasiti tinggi tidak jauh sama ada. Kawasan ini mempunyai salah satu pusat penjaja terbesar dan terbaik dan Pusat Membeli-belah Holland Village dikenali sebagai tempat untuk mencari permata tersembunyi.

Holland Village menempatkan anda berdekatan dengan beberapa sekolah yang sangat baik dan pelbagai pilihan perumahan termasuk HDB berkualiti tinggi, kondominium, banglo, dan rumah mendarat - supaya anda boleh memilih gaya hidup yang sesuai untuk anda.

Tanjong Pagar
Tanjong Pagar mempunyai banyak kedai-kedai di kedai-kedai di kedai-kedai klasik yang memelihara warisan Melayu Singapura dan memberi bandar itu daya tarikan yang indah. Keong Saik dan Neil Roads, yang terletak di tengah-tengah kawasan itu, telah bertukar menjadi hub untuk budaya dan budaya koktail Singapura yang berkembang.

Terletak di luar daerah perniagaan utama, kawasan kejiranan ini adalah rumah kepada bankir dan guaman agensi iklan. Mereka menghargai perjalanan singkat untuk bekerja dan banyak lubang penyiraman untuk bertemu dengan rakan-rakan selepas bekerja, menikmati tengah hari hujung minggu yang bagus, atau malam yang romantis.

Perumahan di kedai-kedai rumah sendiri agak jarang berlaku, dan terus terang - memukul atau terlepas apabila ia berkaitan dengan kualiti dan privasi. Walau bagaimanapun, kejiranan ini menawarkan perumahan HDB bagi mereka yang ingin hidup lebih tempatan, dan beberapa pilihan kondo yang kaya dengan kemudahan bagi mereka yang sanggup membayar premium untuk kemudahan kolam renang dan gim.

Sentosa
Bagi mereka yang mempunyai pakej penempatan semula yang murah hati atau sedikit lebih banyak ruang dalam belanjawan mereka untuk disewa, Sentosa boleh menjadi pilihan mewah yang indah. Dikenali sebagai "pulau peranginan" Singapura Sentosa menawarkan rumah di atas air, baik di kondominium yang indah dan bahkan di beberapa rumah yang mendarat.

Jika ruang yang tenang dan tenang, dengan pantai anda keluar dengan bunyi tingkap anda terlalu baik untuk dilepaskan - Pulau Sentosa mungkin sesuai untuk anda, tetapi bersiap sedia untuk harga harga.

Penduduk tempatan mengatakan bahawa komuniti mempunyai rasa kejiranan sebenar, walaupun dalam cara seperti resort - seperti akses ke padang golf.

Sentosa adalah sedikit perjalanan dari tarikan 'tanah besar' Singapura, dan jadi anda perlu merancang perjalanan anda ke kedai runcit di VivoCity Mall sedikit lebih berhati-hati, tetapi masih cukup mudah untuk diakses oleh kedua-dua kereta dan tramline khas yang menghubungkan dengan sistem MRT keseluruhan di stesen Harbourfront.

Geylang
Geylang adalah kawasan tempatan yang jelas, mungkin lebih Cina daripada Chinatown. Kira-kira 15 di luar bandar ke Timur, pusat Hawker dan gerai jalanan jauh lebih biasa daripada bar koktel mewah di bahagian bandar ini. Tetapi ramai yang menghargai daya tarikan yang datang bersama-sama dengan kejiranan yang telah dikenal pasti secara tradisinya sebagai daerah lampu merah Singapura.

Geylang juga menawarkan campuran HDB dan kondominium, walaupun kondominium di bahagian bandar ini cenderung lebih kecil, dengan unit yang lebih sedikit, dan kawasan yang kurang luas.

Pantai Timur
Pantai timur, secara tradisinya dikenali sebagai pangkalan untuk keluarga. Ia lebih tenang, dan mempunyai lebih banyak akses kepada alam semula jadi. Banyak kompleks perumahan terletak hanya dalam jarak berjalan kaki dari East Coast Park, jalur sempit panjang di sepanjang pantai yang menawarkan tumpuan kehijauan dan pemandangan laut yang hebat.

Rollerblading dan berbasikal di sepanjang laluan taman adalah perkara biasa. Dan, jalan-jalan di bahagian bandar ini pada umumnya lebih tenang, jadi basikal berulang-alik ke tempat kerja atau sekolah jauh lebih mungkin.

Jarak jauh dari bandar bermakna sewa yang lebih munasabah. Anda boleh menemui cukup banyak ruang, dengan kemudahan yang cukup, untuk tag harga yang sama sebagai rumah yang lebih kecil di pusat bandar. Terdapat juga beberapa rumah mendarat di kawasan itu, jika anda mendapati bahawa privasi dan sedikit latar belakang adalah keutamaan.

Woodlands
Woodlands terletak di utara pulau ini, lebih dekat dengan Malaysia daripada rumah kedai di Chinatown. Tetapi jarak dari bandar bermakna bahawa ini adalah tempat untuk meregangkan.

Di sebuah pulau, ruang adalah premium, tetapi Woodlands menawarkan rumah-rumah besar yang berharga dengan ruang hijau. Kawasan ini adalah rumah kepada komuniti besar ekspatriat Amerika kerana rasa pinggir bandar yang biasa dan berdekatan dengan sekolah Singapura Amerika.

The Woodlands mempunyai banyak pusat membeli-belah besar dengan restoran, membeli-belah, dan pawagam supaya pusat bandar hampir tidak terjawab. Dan jalan masuk ke Johor Bahru, Malaysia bermakna membeli-belah murah dan segar Hokkien Mee tidak pernah jauh.

Comments