11 Perkara Yang Terbaik Untuk Dilakukan di Singapura


11 Perkara yang terbaik untuk dilakukan di Singapura

Memilih perkara terbaik untuk dilakukan di Singapura bukanlah tugas yang mudah. Ini adalah bandar yang penuh dengan tarikan menarik, aktiviti menarik, dan banyak perjalanan sehari untuk semua keluarga. Hampir semua orang akan melihat imej simbol bandar, Merlion, dan ini menjadikan senarai kami bersebelahan dengan Marina Bay Sands dan Singapore Flyer - kedua-duanya menawarkan pemandangan yang menakjubkan di kaki langit Singapura yang ikonik. Pakej USS Singapore

Negeri pulau kecil ini juga tanah kontras; Chinatown dan Little India, kedua-dua hab gastronomi dan membeli-belah di atas hak mereka sendiri, mewakili kepelbagaian etnik yang luar biasa di negara ini. Untuk kehidupan malam, kami juga mendapat perlindungan. Sip di Singapore Sling di Raffles Hotel yang mewah, atau pergi ke Clarke Quay untuk beberapa tempat makan dan minum yang paling indah di bandar ini. Temui semua ini, dan banyak lagi, dalam senarai perkara-perkara terbaik Singapura untuk dilakukan.

1. Universal Studios Singapura
Universal Studios Singapura adalah taman hiburan yang pertama untuk dibuka di Asia Tenggara. Taman ini mempunyai lebih daripada 20 tarikan di zon bertema termasuk Lost World, Mesir Kuno, New York, Hollywood, Madagascar dan Far Far Away.

Berhubung dengan tunggangan, 2 adalah bertema air dan 5 adalah roller coaster yang mendebarkan. Keluarga dengan kanak-kanak kecil juga boleh membuat kebanyakan pertunjukan secara langsung, roller coaster kanak-kanak dan juga permainan yang menyeronokkan. Terletak di Sentosa, mudah untuk ke Universal Studios oleh MRT subway.

Lokasi: 8 Sentosa Gateway, Singapura 098269

Terbuka: Setiap hari dari 10 pagi hingga 7 malam (dibuka sehingga 10 malam pada hari Jumaat dan Sabtu)

Telefon: +65 6577 8888

BAIK UNTUK:
KeluargaGroup

2. Marina Bay
Marina Bay terkenal Singapura adalah tempat untuk melihat perkara-perkara yang paling menakjubkan di bandar ini. Dengan perkembangan pesat bandaraya kosmopolitan ini, seluruh kawasan Marina Bay telah mengalami transformasi perkadaran epik.

S $ 5.5 bilion Kompleks Marina Bay Sands adalah titik tumpuan teluk, dan banyak perkara yang hebat untuk dilakukan dan dilihat di kawasan ini berputar di sekitar bangunan dan resort epik ini, seperti Muzium Sains, Kasino dan pelbagai tempat membeli-belah, makan dan pilihan hiburan malam. Tiba di Marina Bay sekitar jam 8 malam untuk menangkap pertunjukan cahaya yang menakjubkan, yang menerangi air serta beberapa mercu tanda ikonik yang mungkin anda lihat di poskad.

BAIK UNTUK:
PasanganFamiliesShoppersPhotoLuxury

3. Raffles Hotel
Hotel gaya kolonial yang mewah ini mempunyai sejarah yang panjang sejak 1887 dan telah menjadi salah satu mercu tanda penting di Singapura. Tetamu terkenal termasuk Elizabeth Taylor, Queen Elizabeth II dan King of Pop yang terakhir, Michael Jackson.

Raffles Hotel mempunyai 103 suite dan 18 restoran dan bar yang tersendiri serta arked dengan lebih daripada 40 butik dan kedai (berfikir Louis Vuitton dan Tiffany & Co.) Banyak yang datang untuk pengalaman Raffles Bar dan anda pasti dapat menikmati yang terbaik Singapura Sling di bandar. Lagipun, ia sebenarnya dicipta di sini, dan mereka mempunyai hampir 100 tahun pengalaman membuatnya.

Lokasi: 1 Beach Rd, Singapura 189673

Telefon: +65 6337 1886

BAIK UNTUK:
SejarahLuxury

4. Chinatown
Meneroka Chinatown adalah salah satu perkara terbaik untuk dilakukan di Singapura, tidak kira berapa kali anda melawat bandar. Sangat bagus untuk membeli-belah - banyak bersumpah yang akan anda temukan cenderahati termurah di sini - anda akan melihat semua jenis tarikan penting dan mendapati banyak makanan Cina asli.

Terdapat banyak restoran dan penjaja makanan penjaja yang boleh dipilih. Ketahui lebih lanjut mengenai sejarahnya dari Pusat Warisan Chinatown di Pagoda Street. Fokus utamanya adalah mengenai pendatang Cina yang hidup keras dan merupakan kumpulan utama orang yang mengasaskan Singapura. Tarikan-tarikan lain termasuk Kuil Thian Hock Keng, kuil tertua di Singapura, Tokong Tokong Buddha Tooth, Dewan Perubatan Cina Eu Yan Sang dan Pusat Makanan Jalan Maxwell.

BAIK UNTUK:
KeluargaHistoryFood

5. Sunday brunch di Fullerton
Hari Ahad untuk Brunch Champagne Brunch Hotel Fullerton Hotel - salah satu yang terbaik di dunia. Makan tengahari yang hebat dan pelbagai datang dengan pilihan masakan Jepun, Itali, Mediterranean dan tempatan, termasuk makanan laut segar dengan aliran sampanye yang tidak terhad, anggur dan jus. Makan tengahari Fullerton Ahad tersedia dari jam 12:00 hingga 3.30 petang (champagne aliran percuma hingga jam 3 petang).

Lokasi: 1 Fullerton Square, Singapura 049178

Terbuka: Brunch disajikan dari jam 12 malam hingga 3.30 petang

Telefon: +65 6733 8388

BAIK UNTUK:
PasanganFamiliesFoodLuxury

5
Clarke Quay
Pembangunan tepi sungai yang menarik ini penuh dengan bar dan restoran yang sibuk, kedai-kedai butik dan kelab-kelab malam yang mengepam, menarik aliran pelancong bersama-sama dengan haiwan parti Singapura.

Lokasi Clarke Quay mengambil keuntungan penuh dari badan air yang indah yang muncul dari sungai utama di bandar ini, dengan santapan gaya alfresco yang ada dalam jumlah restoran yang tidak berkesudahan yang terletak di tepi air. Kepala di bawah bumbung yang seperti futuristik, jelly dan anda akan dapati beberapa pilihan membeli-belah yang hebat serta banyak bekalan bar, menjadikannya surga bar-hopper sebenar.

BAIK UNTUK:
FoodNightlife



6. Treetop berjalan di Takungan MacRitchie
Treetop berjalan di MacRitchie Reservoir adalah projek besar dan perintis genre di Singapura. Berdiri 25 meter dan panjang 250 meter, jambatan jalan kayu memberi anda peluang untuk melihat Singapura dengan cara yang berbeza: tanpa satu bangunan yang tinggi - hanya panorama hutan yang menakjubkan dengan banyak haiwan yang menarik. Ia mengambil masa sekurang-kurangnya 3 jam untuk menikmati treetop walk sepenuhnya pada jarak sekitar 7 km.

Lokasi: 601 Island Club Rd, Singapura 578775

Buka: Harian dari pukul 9 pagi hingga 5 petang (dibuka dari pukul 8.30 pagi pada hujung minggu)

Telefon: +65 1800 471 7300

BAIK UNTUK:
PhotoAdventureGroup
foto oleh Mokkie (CC BY-SA 3.0) diubahsuai


7. Taman di Teluk
Kebun di Teluk adalah taman yang besar dan berwarna-warni di kawasan teluk Singapura; dan telah memenangi anugerah seni bina yang tidak terkira banyaknya. Struktur Supertree yang terkenal menawarkan skywalk yang mengagumkan di atas taman-taman, rumah hijau berbentuk kerang beribu-ribu mencipta iklim gunung yang sejuk dan terdapat beratus-ratus pokok dan tumbuhan untuk ditemui, menjadikan destinasi ini menyeronokkan bagi kedua-dua kanak-kanak dan orang dewasa.

Lokasi: 18 Marina Gardens Dr, Singapura 018953

Buka: Harian dari 5 pagi hingga 2 pagi

Telefon: +65 6420 6848

BAIK UNTUK:
KeluargaPhoto

8. Orchard Road
Salah satu jalan paling ikonik di bandar ini, Orchard Road adalah pusat membeli-belah di Singapura dan sama seperti Oxford Street London atau Nathan Road di Hong Kong. Terletak di kedua-dua belah oleh kedai serbaneka tempatan dan antarabangsa, butik kecil, pejabat, spa, salun kecantikan, hotel, tempat hiburan, restoran, dan kafe, anda boleh menghabiskan sepanjang hari mengangkut jalan utama.

Pusat beli-belah di Orchard dibekalkan dengan segala-galanya di bawah matahari. Selain itu, terdapat juga jenis adil atau aktiviti yang berlaku di pusat membeli-belah dan pusat membeli-belah jadi mungkin lebih banyak perkara untuk dilakukan Orchard daripada tempat lain di Singapura.

Lokasi: Orchard Road, Singapura

BAIK UNTUK:
ShoppersFoodNightlife

9. Flyer Singapura
Singapore Flyer adalah roda pemerhatian terbesar di dunia. Pengalaman satu-satu-jenis dan dibina di atas bangunan bertaraf tiga tingkat, Flyer adalah diameter 150 meter, tinggi 165 meter, dan bergerak pada 0.21m sesaat (ia lebih kurang 30 meter dari London Eye yang terkenal !).

Dengan pemandangan panorama yang sangat berbeza di siang hari dan pada waktu malam, sukar untuk memilih waktu terbaik untuk menunggang. Penumpang akan dapat melihat pemandangan bandar seperti Sungai Singapura, Raffles Place, Marina Bay, Empress Place dan Padang.

Lokasi: 30 Raffles Ave, Singapura 039803

Buka: Harian dari jam 8.30 pagi hingga 10.30 malam

BAIK UNTUK:
KeluargaPhoto

10. Sentosa
Sentosa adalah pulau yang dibina khas di hujung selatan Singapura yang dibina dengan masa lapang dan bersantai. Satu koleksi pantai, taman tema, golf, membeli-belah, makan dan banyak lagi boleh didapati di jalur tanah yang ditebus ini yang boleh dicapai melalui jalan atau kereta kabel.

Otentik tidak, tetapi jika anda ingin menambah sedikit keseronokan ke perjalanan Singapura anda maka Sentosa adalah tempat untuk melakukannya. Anda boleh memilih untuk menginap di Sentosa, tetapi walaupun anda tidak berpusat di pulau ini, anda boleh mengakses semua tarikan melalui MRT dengan mudah dalam 15 minit dari pusat bandar Singapura.



BAIK UNTUK:
PasanganFamiliesPhoto

11. Safari Malam Singapura
Safari Malam Singapura benar-benar tarikan yang unik. Ia bukan hanya sebuah tempat menarik yang patut dikunjungi tetapi pusat pemuliharaan dan penyelidikan utama di Asia.

Sebagai kebun binatang, ia menawarkan gambaran yang luar biasa ke dalam kerajaan haiwan malam, dengan lebih daripada 59 pameran dan 1,000 haiwan yang dapat dilihat dari seluruh dunia. Ini termasuk burung hantu griffon Himalaya, badakoserosaurus yang lebih besar, pemburu liar dan gazelles. Anda hanya boleh memulakan dengan pameran 'Makhluk-makhluk Malam' untuk gambaran keseluruhan 20-minit haiwan yang baik untuk dilihat di sini.

Lokasi: 80 Mandai Lake Rd, Singapura 729826

Buka: Harian dari 7.30 malam hingga tengah malam

BAIK UNTUK:
KeluargaPhotoNightlife

Comments