20 Cara Membuat Wang Dengan Kereta Anda


Anda mungkin sudah tahu bahawa mungkin untuk membuat beberapa wang tambahan dengan mendaftar sebagai pemandu Uber atau bekerja untuk perkhidmatan yang menyampaikan bahan makanan atau makanan. Tetapi di luar itu, terdapat banyak cara anda boleh membuat duit tambahan dengan kereta anda. Car Rental Alor Setar

Buat duit dengan kereta anda!
Sekiranya anda sedang mencari keramaian sampingan atau mahu membina perniagaan keseluruhan yang berasaskan kenderaan anda, berikut adalah 20 idea utama.

Perkhidmatan Kereta Korporat
Anda masih boleh menawarkan perkhidmatan pengangkutan atas permintaan tanpa memandu untuk Uber atau Lyft. Mulakan perkhidmatan anda sendiri dan bekerjasama dengan pelanggan korporat yang memerlukan pengangkutan ke acara atau perkhidmatan pickup klien.

Perkhidmatan Ulang-alik Lapangan Terbang
Anda juga boleh mengkhususkan diri dalam mengangkut orang ke dan dari lapangan terbang. Anda mungkin memerlukan kenderaan yang lebih besar untuk ini supaya anda boleh memuatkan bagasi dan kumpulan besar.

Perkhidmatan Penyewaan Kereta
Sekiranya anda tidak mahu memacu kenderaan anda untuk menghasilkan wang, gunakan aplikasi seperti Turo untuk menyewakannya kepada orang lain. Mereka membayar yuran yang kecil dan kemudian menurunkan kenderaan itu apabila mereka selesai.

Perkhidmatan Pengangkutan Perubatan
Orang tua dan orang yang menghadapi masalah perubatan yang menghalang mereka daripada memandu sering menggunakan pengangkutan yang boleh dipercayai ke dan dari pelantikan doktor. Mengkhususkan diri dalam bidang ini terutamanya jika anda mempunyai jalan atau mudah diakses kenderaan.

Perkhidmatan Pemilihan Anak
Bagi mereka yang mempunyai latar belakang penjagaan kanak-kanak, anda boleh menggunakan kenderaan anda untuk menawarkan perkhidmatan pick-up dan drop-off untuk ibu bapa sibuk yang tidak dapat mendapatkan anak-anak mereka dari sekolah atau pelbagai aktiviti selepas sekolah.

Perkhidmatan Pengangkutan Peralatan
Sekiranya anda dapat mengambil dan memindahkan peralatan berat secara fizikal, anda boleh menawarkannya sebagai perkhidmatan khusus untuk pelanggan atau perniagaan yang perlu mendapatkan bekalan dari satu lokasi ke lokasi lain. Pelanggan anda boleh termasuk pedagang dengan alat kuasa besar atau syarikat yang merancang untuk menembak kandungan video dengan peralatan profesional.

Perkhidmatan Pengiklanan Bergerak
Beriklan untuk perniagaan lain menggunakan kenderaan anda. Hanya bungkus kenderaan anda dalam mesej pengiklanan atau tambahkan beberapa papan tanda ke bahagian atas dan menyewakan ruangan tersebut kepada pelbagai syarikat di kawasan anda.

Perkhidmatan Perincian Mudah Alih
Dengan hanya kenderaan anda dan beberapa keping peralatan khusus, anda boleh menawarkan pelanggan mencuci kereta dan memperincikan perkhidmatan. Kemudian pergi ke lokasi mereka untuk menawarkan perkhidmatan.

Perkhidmatan Mekanik Mudah Alih
Begitu juga, anda boleh menyimpan beberapa peralatan pembaikan auto asas di dalam kenderaan anda dan memandu ke lokasi pelanggan untuk melakukan perkhidmatan pembaikan asas atau penyelenggaraan.

Perkhidmatan Perkhidmatan
Sebagai pembekal khidmat pesanan umum, anda boleh melakukan pelbagai tugas seperti pickup runcit atau cucian kering. Terdapat aplikasi seperti TaskRabbit yang boleh membantu anda berhubung dengan bakal pelanggan, atau anda boleh memulakan sendiri dan mengiklankannya di kawasan anda.

Perkhidmatan Pemantauan Anjing Mudah Alih
Sekiranya anda ingin bekerja dengan haiwan, anda boleh menambah bak kecil dan beberapa bekalan dandanan asas ke kenderaan anda. Kemudian memandu ke rumah orang dan menyediakan perkhidmatan tepat di luar. Ini mungkin memerlukan kenderaan yang sedikit lebih besar dan beberapa pengubahsuaian.

Pengangkutan Binatang Bergerak
Pilihan lain untuk pencinta haiwan, menyediakan perkhidmatan untuk pembeli haiwan peliharaan di mana anda mengambil anjing atau kucing mereka dari tempat penampungan atau penternak dan menghantarnya. Kemudahan ini selalunya jauh dari pembeli, jadi sesetengah orang mungkin membayar sejumlah besar untuk mengelakkan pemacu.

Perkhidmatan dobi dobi
Jika anda mempunyai akses ke kemudahan dobi atau cucian kering, anda boleh menawarkan perkhidmatan di mana anda mengambil cucian orang dari rumah mereka, basuh atau keringkannya, kemudian kembalikan kepada mereka.

Perkhidmatan Kitar Semula
Untuk idea perniagaan yang mesra alam, perjalanan ke rumah orang untuk mengambil barangan kitar semula seperti kadbod, plastik, atau elektronik. Kemudian anda boleh menyusunnya dan menghantarnya ke kemudahan yang mengambil setiap item tertentu.

Perkhidmatan kurier
Pakej pengangkutan kurier ke pelbagai destinasi. Mulakan perkhidmatan anda sendiri dan kemudian bekerjasama dengan pelanggan perniagaan di sekitar kawasan anda yang tidak mahu memudahkan penghantaran sendiri.

Perkhidmatan Penyewaan Kenderaan Prop
Sekiranya anda tinggal di kawasan dengan banyak aktiviti filem dan TV, anda boleh menyewa kereta anda untuk digunakan sebagai alat penyangga dalam filem atau set TV. Ini mungkin sangat relevan jika anda mempunyai kenderaan mencari yang jarang atau menarik.

Perkhidmatan RV Percutian RV
Jika anda memiliki RV, anda boleh menyewakannya kepada mereka yang ingin mengambilnya bercuti. Walaupun ia bukan mudah alih atau anda tidak mahu orang lain memandu, anda mungkin boleh menyewa ruangan di Airbnb atau platform yang sama.

Perkhidmatan Towing
Jika anda mempunyai sebuah trak yang besar, anda boleh menawarkan perkhidmatan menunda kepada pemandu yang terkandas atau memerlukan bantuan pulang ke rumah atau ke kedai pembaik.

Perkhidmatan Bergerak
Satu lagi pilihan bagi mereka yang mempunyai kenderaan besar, menawarkan perkhidmatan bergerak penuh kepada orang-orang di kawasan anda yang memerlukan bantuan mendapatkan perabot mereka dan barang-barang lain ke ruang baru mereka.

Jualan Kereta Digunakan
Mempunyai kereta atau dua yang anda tidak mahu lagi? Anda boleh selalu menjualnya. Malah, jika anda dapat mencari tawaran hebat di kereta dan membaikinya sedikit, anda boleh membina perniagaan daripada membalikkannya untuk keuntungan.

Comments